QRcode
Studio per “Mnemosine”, 1979-80
GPC-0570
Study for “Mnemosine”
Pencil on paper
50 x 70 cm
Private collection, Berlin
1981 | Cologne, Galerie Paul Maenz, Giulio Paolini, 30 June - 1 August. |
1986 | Stuttgart, Staatsgalerie Stuttgart, Giulio Paolini, 20 September - 2 November, cited in the checklist of exhibited works vol. 4, no. 30 p. 52 (with incorrect technique), repr. vol. 1, p. 20 and vol. 4, p. 34, referred to in the text by G. Inboden vol. 1, p. 21. |
• | G. Paolini, La verità in quattro righe e novantacinque voci, edited by S. Risaliti (Turin: Giulio Einaudi editore, 1996), p. 121. |
• | Giulio Paolini, exhibition catalogue, Amsterdam, Stedelijk Museum, 1980, repr. p. 62 (with technique referring to the large-format work). |
• | B. Marcelis, “Giulio Paolini in Amsterdam”, in Domus 607 (Milan), June, 1980, repr. p. 48. |
• | B. Corà, “Profili/Opere”, in A.E.I.U.O. 1 (Rome), September, 1980, repr. p. 8. |
• | Del bello intelligibile, exhibition catalogue, Bielefeld, Kunsthalle Bielefeld, 1982, repr. p. 9. |
• | Giulio Paolini, vol. Images/Index (Villeurbanne: Le Nouveau Musée, 1984), repr. p. 54. |
• | Giulio Paolini. “Tutto qui”, exhibition catalogue, Ravenna, Pinacoteca Comunale, Loggetta Lombardesca (Ravenna: Agenzia Editoriale Essegi, 1985), repr. n. 32. |
• | G. Paolini, Voix off (Mâcon: Éditions W, 1986), repr. p. 86. |
• | G. Celant, Giulio Paolini. Tra Telaio e Paolini (Turin: Gruppo GFT, 1988), repr. p. 18. |
• | Giulio Paolini, exhibition catalogue, Rome, Galleria Nazionale d’Arte Moderna (Milan-Rome: Arnoldo Mondadori Editore - De Luca Edizioni d’Arte, 1988), repr. n. pag. |
• | M. Disch, “Giulio Paolini. Hors d'œuvre”, in Giulio Paolini. La voce del pittore. Scritti e interviste 1965-1995, edited by Id. (Lugano: ADV Publishing House, 1995), pp. 88-92, repr. no. 14. |
• | Giulio Paolini. Correspondances, exhibition catalogue, Rome, Accademia di Francia, Villa Medici (Turin: Umberto Allemandi & C., 1996), repr. no. 8. |
• | E. Franz, “Visibilité du général. Une description de ‘Del Bello Intelligibile’, œuvre de Giulio Paolini”, in Pratiques. Réflexions sur l’Art 2 (Rennes), Autumn, 1996, repr. p. 42. |
• | G. Paolini, La verità in quattro righe e novantacinque voci, edited by S. Risaliti (Turin: Giulio Einaudi editore, 1996), repr. as a faded background image to the entry for “Memoria (Mnemosine)”, pp. 120-121. |
• | N. Bätzner, “Giulio Paolini”, in Id., Arte Povera. Zwischen Erinnerung und Ereignis: Giulio Paolini, Michelangelo Pistoletto, Jannis Kounellis (Nuremberg: Verlag für moderne Kunst, 2000), p. 57, repr. p. 56. |
• | Giulio Paolini. Early Dynastic, exhibition catalogue, Rome, Studio d’Arte Contemporanea Pino Casagrande (Milan: Skira editore, 2001), repr. p. 45. |
• | C. Levi, È andata così. Cronaca e critica dell’arte 1970-2008 (Milan: Mondadori Electa, 2009), repr. p. 17. |
• | B. Della Casa, Un dialogo a tre voci: Mnemosine, Watteau, Paolini, in Teatro di Mnemosine. Giulio Paolini d’après Watteau, exhibition catalogue, Lugano, Spazio -1 Collezione Giancarlo e Danna Olgiati (Bellinzona: Edizioni Casagrande, 2015), p. 42, repr. |
• | Collezione Giancarlo e Danna Olgiati, exhibition catalogue, Lugano, Spazio -1, 2015, repr. p. 18. |
Entry by Ilaria Bernardi and Maddalena Disch, 27/02/2025